Tijmen vertelt: Als HRM/payroll consultant bij Simplex

Lees verder

Zou je een korte introductie willen geven over jezelf?

Ik ben Tijmen Buijs, 31 jaar en woonachtig in Loenen (Gelderland). Ik woon op dit moment samen met mijn vriendin Manon en wij zijn zojuist troste moeder en vader geworden van ons eerste kindje!

In mijn vrije tijd doe ik aan American Football en speel daar op de offensive line (als er geen corona meer is natuurlijk). Daarnaast fitness ik ook een aantal keer in de week om te zorgen dat ik fit blijf. Andere hobby’s zijn het kijken van films/series en het volgen van verschillende sporten.

Wat zijn je werkzaamheden bij Simplex?

Binnen het team van Simplex ben ik consultant. Ik hou mij vooral bezig met HRM/payroll implementaties en optimalisaties en daarnaast ondersteun ik ook 1 klant al bijna 2 jaar lang op functioneel beheer. Daar help ik met dagelijkse meldingen en grotere projecten.

"Jij bent degene die er voor moet zorgen dat de software van AFAS op de wensen van de klant aansluit."

Waarom ben je bij Simplex gaan werken?

Voordat ik bij Simplex ben gaan werken heb ik met Roy een aantal maanden bij een andere AFAS partner gewerkt. Roy is daar toen vertrokken en heeft samen met Leobart Simplex opgericht. Omdat ik een goede klik had met Roy had ik interesse om bij hem en dus Simplex te komen werken. Zodoende ben ik het gesprek aan gegaan en ben ik in Mei 2019 bij Simplex in dienst gekomen.

Wat zijn jouw grootste uitdagingen en hoe ga jij hiermee om?

Voor mij persoonlijk zijn dat vaak de tijd en de verwachtingen van een klant. Deze twee gaan heel vaak hand in hand. De klant heeft een presentatie gekregen van de mogelijkheden binnen AFAS, alleen nemen ze vaak door kosten, maar een stukje van het pakket af. Ze verwachten vaak dat alles er dan automatisch wel inzit. Als consultant is het jouw taak om te zorgen dat je goed de verwachtingen, de scope managet met de tijd die afgesproken is.

Door veel ervaring kan ik al redelijk snel implementaties uitvoeren bij onze klanten, maar ik stem goed af wat we allemaal gaan doen tijdens de implementatie/optimalisatie. Tevens stem ik ook per dag af welke werkzaamheden ik uit ga voeren en hoe ik deze werkzaamheden uit ga voeren gedurende die implementatie of optimalisatiedag. Zodat het voor de klant altijd duidelijk is.

Wat is tot nu toe het leukste aan jouw rol bij Simplex?

Het leukste vind ik de variatie van de werkzaamheden en de klanten. Elke klant heeft zijn eigen manier van werken en jij bent degene die er voor moet zorgen dat de software van AFAS op de wensen van de klant aansluit. Soms betekent dat dat de klant hun processen nog eens moeten bekijken en in de toekomst eventueel anders moeten inrichten en soms moet jij het oplossen met een vrije inrichting.

Benieuwd wat Tijmen voor jou kan betekenen?