We werken nu heel veel vanuit huis en dat zullen we ook straks na Corona veel blijven doen. Toch zijn er documenten & contracten waar je een handtekening voor nodig hebt. Die hoef je niet meer te mailen of uit te printen en te versturen. Maak gebruik de digitale ondertekening in AFAS!
Alle acties in het ondertekenproces zijn volledig inzichtelijk, per persoon en met tijdstempel. Een logbestand wordt na het ondertekenen als extra bijlage toegevoegd aan het document.
De digitale handtekening is juridisch gelijk aan een gewone (natte) handtekening. Dit heeft ook een grotere bewijskracht dan bijvoorbeeld een handtekening op een gescand document.
Het tekenen van een document is snel en gemakkelijk door middel van een twee-factor bevestiging via het portaal of intranet i.c.m. een SMS-code. Het proces is dus veel efficiënter dan bij een traditionele ondertekening!
Contracten hoeven niet meer geprint en verstuurd te worden. Scheelt ook weer in papierkosten en porto kosten!
Document wordt ingestuurd
Verantwoordelijke controleert document
Leidinggevende ondertekent document
Medewerker ondertekent document
Document staat in het dossier
Tijdbesparing door directe ondertekenen vanuit de workflow
Veel minder onnodige papier- en porto kosten
Documenten komen direct bij de juiste personen terecht
Ondertekende document zijn direct in het dossier beschikbaar
Juridische rechtsgeldigheid