Home » Consultancy
Consultancy
Wil je het maximale uit jouw AFAS omgeving halen? Onze consultants denken met je mee en zorgen voor een vlekkeloze implementatie en optimale inrichting. Zo krijg jij meer grip op je processen en tijd voor wat écht belangrijk is. Benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen helpen? Lees dan vooral verder

Hoe wij jouw organisatie verder helpen
Wanneer jouw AFAS-omgeving optimaal is ingericht, en goed aansluit op de processen binnen jouw organisatie, laat je de software écht voor je werken. Samen met jou gaan wij dit realiseren. Het optimale uit jouw omgeving halen levert ontzettend veel op, denk bijvoorbeeld aan: tijdbesparing door het automatiseren van werkprocessen, meer inzicht in jouw data door slimwerkende dashboards, efficiëntie door koppelingen met andere systemen, het stroomlijnen van jouw financiële– en salarisadministratie of een passende HR-strategie. En het mooie is: dit is een klein deel van wat we doen, er kan nog zoveel meer!
Onze consultants kunnen je helpen gedurende het hele proces. Of je net met AFAS begint of juist al een tijdje op weg bent, laten we er samen voor zorgen dat jouw AFAS-omgeving compleet aansluit op jouw behoefte. Zo krijg jij meer grip op je processen en tijd voor wat écht belangrijk is!
Ontdek meer mogelijkheden
We houden het graag simpel, daarom hebben we overzichtelijk ingedeeld wat al onze consultancy oplossingen op verschillende gebieden inhouden. Bekijk de tabs en ontdek de mogelijkheden. Kom je er nog niet helemaal uit of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op! Wij denken graag met je mee!

Ontdek wie er nog meer gebruik maken van Simplex Consultancy










AFAS Implementatie
Goed nieuws! Je hebt gekozen voor de software van AFAS, een gouden stap! Wij weten dat de implementatie van een nieuw systeem veel uitdagingen kent. De consultants van Simplex werken tijdens de implementatie intensief met jullie samen om van uitdagingen oplossingen te maken. De start van de implementatie begint met een procesinventarisatie waar we de basis leggen voor een succesvolle implementatie. Vervolgens bepalen we de inrichting aan de hand van de best-practice van AFAS. De projectleider van de implementatie bewaakt de voortgang van het project zodat we samen met jou een succes maken van de AFAS implementatie.


AFAS Optimalisatie
Na een AFAS implementatie kan er binnen een korte periode veel veranderen. De bestaande processen in AFAS zijn niet meer in staat huidige ontwikkelingen binnen de bedrijfsvoering op te vangen. Je kunt door middel van optimalisatie binnen een korte tijd snel profiteren van nieuwe functionaliteiten in AFAS. We gaan graag het gesprek aan om bestaande processen te evalueren en daarnaast de knelpunten te belichten. Onze AFAS consultants zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in AFAS laten graag zien op welke manier je structureel meer uit de software kunt halen.
Onze optimalisatie pakketten
Door de brede ervaring van ons AFAS Consultancy-team zijn wij erachter dat er altijd kansen liggen om optimaliseren. Om onze klanten de software zo efficiënt mogelijk in te laten zetten, zijn de Simplex Optimalisatie pakketten gecreëerd. Dit zijn 1, 2 of 3-daagse sessies met onze consultants op het gebied van Cursusmanagement, Digitaal ondertekenen of bijvoorbeeld Onboarding. Dit allemaal binnen de software van AFAS en op basis van de AFAS standaard.

AFAS Functioneel Beheer
Ons team functioneel beheerders staat altijd klaar om jouw organisatie te ondersteunen op het gebied van AFAS kennis.
Ook wanneer er een tijdelijk tekort is aan personeel, kunnen wij dit gat vullen met één van onze specialisten.
Wij vinden het van groot belang dat bedrijfsprocessen soepel blijven verlopen en de continuïteit binnen een organisatie gewaarborgd is.
Naast het onderhoud van jouw AFAS-omgeving of tijdelijke ondersteuning brengen onze consultants hun visie en ervaring mee
en delen dit met jouw organisatie.
Dit zorgt voor nieuwe inzichten en optimaal gebruik van de software.
Daarnaast begrijpen wij ook maar al te goed dat jouw organisatie zo snel mogelijk geholpen wil worden bij een plotseling vraagstuk.
Ons service center helpt je snel weer op weg zonder dat je uit een werkproces hoeft te stappen.
Onze Functioneel Beheer pakketten
Simpel
Met het Simpel abonnement bent je verzekerd van 1 uur beheer per werkdag-
Vaste verantwoordelijke
-
Continuïteit gewaarborgd door een dynamisch team van consultants
-
Kwaliteit gewaarborgd op alle onderdelen van jullie AFAS omgeving
Standaard
Met het Standaard beheer abonnement ben je verzekerd van 2 uur beheer per werkdag en krijg je 10% korting-
Vaste verantwoordelijke
-
Continuïteit gewaarborgd door een dynamisch team van consultants
-
Kwaliteit gewaarborgd op alle onderdelen van jullie AFAS omgeving
-
10% voordeel vanaf 2 uur
Plus
Met het Plus beheer abonnement ben je verzekerd van 4 uur beheer per werkdag en krijg je 20% korting-
Vaste verantwoordelijke
-
Continuïteit gewaarborgd door een dynamisch team van consultants
-
Kwaliteit gewaarborgd op alle onderdelen van jullie AFAS omgeving
-
20% voordeel vanaf 4 uur
Functioneel beheer
Het onderhouden van jouw AFAS-omgeving is van groot belang van jouw organisatie. Wijzigingen in wet- en regelgeving, veranderingen binnen bedrijfsprocessen of nieuwe functionaliteiten vanuit AFAS; onze specialisten blijven zich continu voeden met relevante kennis en inzichten die we kunnen toepassen. Wij staan klaar om jouw organisatie te ondersteunen met deze kennis of tijdens een personeelstekort. Naast het onderhouden kijken onze consultants ook met hun visie mee naar de huidige bedrijfsprocessen en hoe deze processen verder geoptimaliseerd kunnen worden. Hierdoor komen de afdelingen dichter bij elkaar en worden de processen binnen jouw organisatie vertaald naar betere processen in AFAS. Op deze manier zorgen wij voor meerwaarde binnen jouw organisatie en het optimaal benutten van de mogelijkheden die de AFAS software biedt.


Tijdelijke extra inzet
Hebben jullie te maken met onderbezetting op de afdeling? Lukt het niet om een vacature ingevuld te krijgen? Simplex beschikt over een groot team aan consultants en functioneel beheerders die tijdelijk capaciteit kunnen leveren om de continuïteit van het AFAS beheer te borgen.
Simplex service center
Zelfs de beste AFAS-beheerders hebben wel eens behoefte om te sparren. Nieuwe inrichting of onderhoud aan de AFAS-omgeving? Je wilt zoveel mogelijk uit de mogelijkheden van AFAS halen. Het Simplex service center biedt een aantal uitkomsten voor deze uitdagingen. We vinden het belangrijk dat je snel geholpen wordt, zonder uit het werkproces te hoeven stappen. Het team dat voor je klaarstaat kent meerdere specialisten die ervoor zorgen dat je snel bent voorzien van antwoorden. Het enige wat je nodig hebt, is een strippenkaart.

Strippenkaart
Met de strippenkaart van Simplex ben je ervan verzekerd dat er altijd een specialist is die jou kan ondersteunen-
24/7 toegang tot het Service Center
-
Altijd een specialist die met je kan sparren
-
Directe ondersteuning bij jouw vraagstukken
-
Alle ongebruikte uren zijn onbeperkt geldig
Strippenkaart
Wij begrijpen dat jouw organisatie zo snel mogelijk geholpen wil worden bij een vraagstuk. Om dit zo efficiënt mogelijk te doen werken wij op basis van een strippenkaart. Op het moment dat jij een strippenkaart bij ons afneemt, kan je op ieder moment een vraagstuk bij ons service center neerleggen. Onze functioneel beheerders gaan dan zo snel mogelijk aan de slag met jouw vraagstuk, zodat jij snel weer optimaal gebruik kan maken van de AFAS-omgeving binnen jouw organisatie.
Wat betekent Simplex Projectmanagement voor jouw organisatie?
Als Simplex Projectmanagement richten wij ons op het leiden en coördineren van alle aspecten
van je AFAS-project, vanaf de voorbereiding tot de afronding.
Hierbij streven we naar het succesvol behalen van de projectdoelstellingen en het waarborgen
van een effectieve en efficiënte implementatie binnen de organisatie.
Een structurele aanpak bij jouw AFAS implementatie
De implementatie van een nieuw systeem kent veel uitdagingen. De consultants van Simplex werken tijdens de implementatie intensief met jullie samen om deze uitdagingen om te zetten naar oplossingen. We starten met een projectintake waar we de basis leggen voor een succesvolle implementatie. Vervolgens bepalen we de inrichting aan de hand van de best practices vanuit AFAS. Onze projectmanagers stellen een duidelijke structuur op zodat jouw AFAS-implementatie een succes wordt.


Een soepele optimalisatie
De Simplex Projectmethode biedt een gestructureerde aanpak voor het optimaliseren van jouw AFAS-Software. Het zorgt ervoor dat alle belangrijke aspecten van je project worden gedekt en dat het proces efficiënt wordt uitgevoerd. Deze gezamenlijke projectmethode zorgt voor minder kans op fouten en onnodige kosten. Samen zorgen we ervoor dat je project succesvol wordt afgerond.
Implementeren als een geoliede machine
Hoe zorg je ervoor dat alle disciplines binnen het projectteam samen werken als een geoliede machine? Projectmanagement biedt de oplossing om jouw implementatie succesvol te voltooien!


Een AFAS beheerorganisatie is van essentieel belang
Bij Simplex delen we de visie dat een organisatie een omgeving moet creëren waarin voortdurende verbetering mogelijk is voor AFAS processen en functionaliteiten. Hierbij is de AFAS beheerorganisatie een essentieel onderdeel dat bijdraagt aan de automatisering van bedrijfsprocessen. Stel je eens voor dat jouw beheerorganisatie net zo solide en betrouwbaar is als het fundament van een huis. Wat als je zou kunnen streven naar een gestroomlijnde beheerstructuur die niet alleen ondersteunt, maar ook de groei van je organisatie bevordert?
Een boost voor jullie HR bedrijfsvoering
Simplex HR brengt de wereld van HR en E-HRM samen. Onze ervaren experts hebben een achtergrond in HR en veel ervaring met automatisering. We geven actief advies over het verbeteren van processen en beleid in jullie organisatie en helpen bij het optimaliseren van de gebruikte software, zodat alles mooi in balans blijft. Lees hieronder meer over de diensten van Simplex HR.
Van HR strategie naar operatie
We zetten strategische HR-plannen om in actie met behulp van AFAS-software. Soms schiet de standaard AFAS-oplossing tekort of is er geen standaard aanwezig, daar komen wij in beeld. We bieden oplossingen op maat en hanteren onze bewezen standaarden om de strategische HR-doelen van jullie organisatie te realiseren!


E-HRM interim professionals
Onze E-HRM experts staan klaar om jullie organisatie te ondersteunen bij het inrichten van E-HRM. Denk aan het ontwikkelen van visie en beleid rondom E-HRM, in beeld brengen van het HR-applicatie landschap. En vervolgens het implementeren van AFAS-software, het optimaliseren van processen en het begeleiden van veranderingen. Zo maken we jullie HR-bedrijfsvoering toekomstbestendig en werken we naar een gedigitaliseerde manier van werken.
Optimalisatieplan digitalisering HR
Gestructureerd en doeltreffend de HR-bedrijfsvoering optimaliseren begint met een plan. Wij adviseren met het stellen van juiste prioriteiten met behulp van de HR processcan en een optimalisatieplan. Samen creëeren we een goed fundament voor toekomstige optimalisaties en richten we ons als eerst op de optimalisaties met de hoogste impact op de HR bedrijfsvoering.


Vrije inrichting AFAS op HR-proces
Wanneer de AFAS standaard niet volstaat bieden we een eigen oplossing om het HR beleid verder te ondersteunen. Onze oplossingen zijn bijvoorbeeld gericht op interne mobiliteit, WAB beleid, externen portaal, verlofstuwmeren, kwaliteitscriteria, functieprofielen, infectiepreventie en nog veel meer.
Optimaliseer jouw AFAS ERP met Simplex Finance
Ons doel is om ervoor te zorgen dat jouw financiële administratie soepel en efficiënt verloopt, vanaf de implementatie
tot lang na de livegang van je AFAS ERP-pakket.
Wij helpen jouw organisatie met deskundig advies en uitgebreide ondersteuning voor AFAS ERP.
Voor de livegang
Ons team Finance specialisten staat klaar om te helpen bij de financiële administratie van jouw organisatie. Dit begint al voor en tijdens de livegang van jouw AFAS ERP-pakket. We verzorgen op maat gemaakte trainingen zodat jouw organisatie klaar is voor het gebruik van dit pakket.


Na de livegang
Na een vliegende start gemaakt te hebben, begrijpen wij dat het nog steeds lastig is om dit nieuwe pakket al helemaal te begrijpen. Daarom helpen wij ook na de livegang, zodat het beste uit jouw AFAS-omgeving gehaald kan worden. Dit doen we op verschillende manieren. Allereerst geven we advies over het opstellen van rapportages en analyses. Daarnaast geven we ook advies over hoe jij jouw administratie op orde kan krijgen en houden. Verder geven we ook advies en ondersteuning in gebruik van project-, order-, abonnementen- en Cursusmanagement. Op die manier kunnen we jouw AFAS-omgeving optimaliseren, ook wanneer jij al langer gebruik maakt van AFAS ERP. Naast advies en ondersteuning kunnen we ook zorgen voor een naadloze integratie tussen je financiële- en salarisadministratie. Dit betekent dat alle nodige gegevens automatisch worden overgezet, waardoor je tijd bespaart en efficiëntie verhoogt.
Tijdelijke extra inzet
Heb je te maken met onderbezetting op de financiële afdeling? Wij kunnen helpen! Onze ervaren collega’s kunnen tijdelijk invallen en de administratie op de financiële afdeling uit handen nemen tijdens stressvolle periodes.


Nulmetingen
Tijdens een nulmeting kijken we samen met jou naar welke functionaliteiten je momenteel gebruikt. Vervolgens bespreken we jouw wensen en analyseren we je omgeving. Op basis hiervan geven we een advies om de omgeving te optimaliseren.
Control
Volledig in control zijn met de administratie, dat wil iedere organisatie! Kom jij op de financiële administratie handjes tekort om iedere periode de controle te doen en de periode netjes af te sluiten? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de volgende werkzaamheden:-
Controle op de verwerkte administratie
-
Het geven van feedback aan de administratief medewerkers
-
Aansluiten balansposten
-
Verwerken vaste journaalposten en afschrijvingen
-
Indienen aangifte omzetbelasting
-
Periodieke rapportage opstellen voor intern gebruik
-
Jaarlijkse afsluiting van de administratie ter voorbereiding van de jaarrekening door de accountant, dossier gereed maken
Finance
Geen afhankelijkheid meer van een interne financiële afdeling waar meer één medewerker weet hoe de administratie verwerkt dient te worden? Uitval vanwege ziekte of een medewerker die plotseling uit dienst is gegaan? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de volgende werkzaamheden:-
Verwerken financiële administratie
-
Facturatie
-
Debiteuren- en crediteurenbeheer
-
Betalingen doen
-
Activa verwerken en afschrijvingen journaliseren
-
Verwerken vaste journaalposten en afletteren tussenrekeningen
-
Controleren op volledigheid administratie
-
Mails beantwoorden m.b.t. financiële administratie
Finance & Control
Het volledig uitbesteden van de gehele financiële administratie? Tijdelijk of permanent? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de gehele verzorging van de administratie, Van het boeken van de inkoopfacturen tot periodeafsluiting en interne rapportage.-
Verwerken financiële administratie
-
Facturatie
-
Debiteuren- en crediteurenbeheer
-
Betalingen doen
-
Activa verwerken en afschrijvingen journaliseren
-
Verwerken vaste journaalposten en afletteren tussenrekeningen
-
Controleren op volledigheid administratie
-
Aansluiten balansposten
-
Indienen aangifte omzetbelasting
-
Periodieke rapportage opstellen voor intern gebruik
-
Jaarlijkse afsluiting van de administratie ter voorbereiding van de jaarrekening door de accountant, dossier gereed maken
Ontdek de kracht van jouw AFAS data
Haal meer waarde uit je data met Simplex Analytics, de slimme keuze voor diepgaande analyses en rapportages binnen AFAS.
Simplex combineert jouw data met krachtige platformen zoals Power BI en Snowflake,
waarmee je snel visuele inzichten krijgt die je echt helpen bij besluitvorming.
Op zoek naar een oplossing zonder Power BI-licentie? Ook dat kan, volledig geïntegreerd in InSite.
Zo wordt complexe data eenvoudig vertaald naar waardevolle inzichten die voor je werken.
Data gedreven besluitvorming met Simplex Analytics
In de snel veranderende wereld van vandaag is het cruciaal voor bedrijven om datagedreven beslissingen te nemen. Hiervoor is Business Intelligence (BI) een essentieel instrument voor succes. Simplex Analytics biedt je inzicht in trends, kansen en knelpunten. Daardoor kun je beslissingen nemen op basis van feiten en cijfers in plaats van aannames. Door de datavisualisaties van Microsoft Power BI te combineren met jouw AFAS data zorgen wij dat je snel belangrijke informatie kunt identificeren en communiceren. Inzichten op basis van jouw AFAS gegevens, gepresenteerd op een manier die bij jou past!


Integratie op InSite, zonder Power BI licentie
Simplex Analytics integreert naadloos binnen jouw InSite omgeving. Dit betekent dat je direct geautoriseerd toegang hebt tot al je rapportages met jouw AFAS login. Een eigen Power BI licentie is niet nodig: je AFAS gebruiker is voldoende! Daarnaast opent dit de deur voor uitgebreide autorisatie mogelijkheden op basis van jouw AFAS inrichting. Wil je bijvoorbeeld dat leidinggevenden alleen toegang hebben tot gegevens van hun eigen afdeling, terwijl HR toegang heeft tot alle gegevens? Met Simplex Analytics realiseer je dit allemaal binnen dezelfde rapportage.
Ontdek ons dataplatform
Ons dataplatform is ontworpen om jouw bedrijf te voorzien van ongekende snelheid en stabiliteit. Dit maakt het de ideale oplossing voor het uitvoeren van analyses en het genereren van rapportages, zelfs wanneer je werkt met enorme hoeveelheden data. Gebaseerd op Snowflake, wereldwijd erkend als dé pionier in de “data cloud”, hebben we kosten noch moeite gespaard om te zorgen dat ons dataplatform aan de hoogste normen voldoet.

We zijn flexibel en denken met je mee
Wat ons onderscheidt, is onze flexibiliteit. Of je nu zelf aan de slag wilt met Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML), je bestaande datawarehouse wilt koppelen aan je AFAS gegevens, specifieke vereisten hebt met betrekking tot Identity and Access Management (IAM) of geïsoleerde rekenkracht, bij Simplex Analytics maken we het mogelijk. Dit alles realiseren wij via een volledig op maat gemaakte Snowflake omgeving die aan jouw specifieke behoeften voldoet.
Onze analytics pakketten
Bij al onze pakketten zorgen we voor de configuratie van ons dataplatform, zodat jouw data snel en stabiel kan worden ingeladen.
Hierbij hoort een stukje AFAS inrichting om de koppeling tot stand te brengen.
Vervolgens laden wij onze aanpasbare GetConnectoren in, welke naar wens uitgebreid kunnen worden.
Simpel
Wil je je data gestructureerd en snel in Power BI hebben? Wij koppelen jouw AFAS omgeving aan ons dataplatform, zodat wij, of jullie, aan de slag kunnen met de ontwikkeling van rapportages!-
Simplex Analytics datamodel
-
Template GetConnectoren
-
Delen en samenwerken aan rapportages
-
Gebruik van de Power Bi app
-
Eigen datawarehouse
-
10 analytics uren per maand
-
Volledige integratie in InSite
Samen
Wil je nog een stap verder gaan met Power BI integreren binnen jouw AFAS InSite? Rapportages worden naadloos geïntegreerd, zonder dat er een power BI licentie nodig is om ze te bekijken.-
Alles van het Simpel pakket
-
Naadloze integratie op InSite
-
Geen Power BI licentie nodig om rapportages te bekijken
-
Autorisatie op basis van AFAS
-
Extra voordelig vanaf 20 gebruikers!
Sterker
Wil je volledige toegang tot een eigen ingerichte Snowflake omgeving, die automatisch wordt gevuld met gegevens uit AFAS? Dit pakket maakt het allemaal mogelijk-
Alles van het Samen pakket
-
Eigen data cloud omgeving
-
Geïsoleerde, schaalbare rekenkracht
-
Aansluitbaar op bestaande datawarehouses
Simplex Connect: De AppStore voor AFAS
Wij ontwikkelen integraties, webapplicaties en koppelingen voor AFAS Software.
Onze producten zijn allemaal beschikbaar in de Connect AppStore.
Hier kun jij jouw Apps aanschaffen, configureren en beheren.
Staat jou gewenste oplossing er niet tussen? Wij denken graag met jou mee over de mogelijkheden!

Simplex Connect: De AppStore voor AFAS
Wij ontwikkelen integraties, webapplicaties en koppelingen voor AFAS Software. Onze producten zijn allemaal beschikbaar in de Connect AppStore. Hier kun jij jouw Apps aanschaffen, configureren en beheren. Staat jou gewenste oplossing er niet tussen? Wij denken graag met jou na over de mogelijkheden!
Urenboeken tool
We hebben onze Urenboeken tool. Hiermee maak je uren boeken gemakkelijk, en automatiseer je het berekenen en verwerken van overuren. Een medewerker stuurt zijn gewerkte uren in. Een leidinggevende keurt dit goed via de workflow. Als dit goedgekeurd is worden je uren verwerkt. Heb je overuren gemaakt? Dan kan je kiezen of je deze als tijd-voor-tijd wilt insturen, of dat je ze wilt laten uitbetalen. Je kunt ook aangeven tegen welk tarief je overuren wilt boeken, krijg je die misschien als 125% uitgekeerd? Je stelt het 1x in, en de rest gaat automatisch.

Dagboeken
Met deze tool boekt een medewerker zelf zijn dagen. Je voegt een titel en beschrijving toe. Je stelt een aantal of bedrag in, en je koppelt dit aan een looncomponent. Zo worden wijzigingen direct verwerkt in je loonverwerking, en heeft de medewerker overzicht. Ga naar simplexconnect.nl/dagboeken voor meer informatie en maak er meteen 1 zelf aan!
Succesverhalen
Ontdek wat onze klanten over de samenwerking met Simplex vertellen.
Veelgestelde vragen
Hoelang duurt een consultancydag?
Een consultancydag duurt 7 uur. Standaard starten we om 09:00 en eindigen we om 16:30. Uiteraard kan hiervan in overleg worden afgeweken.
Biedt Simplex ook ondersteuning op locatie?
Normaal gesproken werken we online via Teams. In overleg is het echter mogelijk om op locatie te werken. Onze collega’s vinden het bovendien leuk om jullie organisatie beter te leren kennen.
Hoeveel tijd ben ik als klant zelf kwijt aan een implementatie?
De consultant heeft informatie nodig om de implementatie uit te voeren. Per consultancydag moet je als klant rekenen op 2 dagen huiswerk.
Waar kan ik terecht met vragen na de consultancydag?
Een vraag binnen de scope valt onder nazorg. Voor verdere ontwikkeling kun je een strippenkaart aanschaffen waarmee je ad-hoc vragen in ons Service center kan sturen.
Hoe weet ik wat de consultant voor mij heeft gedaan?
Onze consultants maken dagelijks een dagverslag en slaan dit op in het dossier. Zo weten we precies wat er is gedaan en is alles goed gedocumenteerd.
Hoe plan ik een consultancydag in?
Ben je al klant? Neem contact op met je relatiebeheerder. Nog geen klant? Klik hier!