Finance

Verhoog de efficiëntie van jouw financiële administratie met de inzet van Simplex Finance. Ons team Finance specialisten staat klaar om te helpen bij de financiële administratie van jouw organisatie.

twee simplex medewerkers die naar elkaar kijken

Optimaliseer jouw AFAS ERP met Simplex Finance

Ons doel is om ervoor te zorgen dat jouw financiële administratie soepel en efficiënt verloopt, vanaf de implementatie tot lang na de livegang van je AFAS ERP-pakket. Wij helpen jouw organisatie met deskundig advies en uitgebreide ondersteuning voor AFAS ERP.

Voor de livegang

Ons team Finance specialisten staat klaar om te helpen bij de financiële administratie van jouw organisatie. Dit begint al voor en tijdens de livegang van jouw AFAS ERP-pakket. We verzorgen op maat gemaakte trainingen zodat jouw organisatie klaar is voor het gebruik van dit pakket.

twee simplex medewerkers die naar elkaar kijken

Ontdek wie er nog meer gebruik maken van Simplex Finance

vier simplex medewerkers die in gesprek zitten aan tafel

Na de livegang

Na een vliegende start gemaakt te hebben, begrijpen wij dat het nog steeds lastig is om dit nieuwe pakket al helemaal te begrijpen. Daarom helpen wij ook na de livegang, zodat het beste uit jouw AFAS-omgeving gehaald kan worden. Dit doen we op verschillende manieren. Allereerst geven we advies over het opstellen van rapportages en analyses. Daarnaast geven we ook advies over hoe jij jouw administratie op orde kan krijgen en houden. Verder geven we ook advies en ondersteuning in gebruik van project-, order-, abonnementen- en Cursusmanagement. Op die manier kunnen we jouw AFAS-omgeving optimaliseren, ook wanneer jij al langer gebruik maakt van AFAS ERP. Naast advies en ondersteuning kunnen we ook zorgen voor een naadloze integratie tussen je financiële- en salarisadministratie. Dit betekent dat alle nodige gegevens automatisch worden overgezet, waardoor je tijd bespaart en efficiëntie verhoogt.

Finance Dashboard

Met het Finance dashboard heb je overal direct inzicht in jouw financiële administratie. De winst en verliesrekening wordt per periode, cumulatief, ten opzichte van vorig jaar, ten opzichte van begroting en verbijzonderd per kostenplaats/kostendrager inzichtelijk gemaakt. Ook klik je gemakkelijk door op rapportage groep, subgroep, code en grootboekrekening. Daarnaast bevat het dashboard crediteuren/debiteuren overzichten, banksaldi overzichten en de balans.

laptop en telefoonscherm met simplex analytics dashboard

Wil jij nog meer inzicht in jouw financiële werkprocessen? Bekijk het Finance dashboard!

vier simplex medewerkers die in gesprek zitten aan tafel

Tijdelijke extra inzet

Heb je te maken met onderbezetting op de financiële afdeling? Wij kunnen helpen! Onze ervaren collega’s kunnen tijdelijk invallen en de administratie op de financiële afdeling uit handen nemen tijdens stressvolle periodes.

Nulmetingen

Tijdens een nulmeting kijken we samen met jou naar welke functionaliteiten je momenteel gebruikt. Vervolgens bespreken we jouw wensen en analyseren we je omgeving. Op basis hiervan geven we een advies om de omgeving te optimaliseren.

een simplex medewerker die lacht en een simplex medewerker haar achterhoofd

Onze Finance pakketten

Behoefte aan ondersteuning bij jouw financiële administratie?
Met onze Finance pakketten bieden we optimale ondersteuning voor een vast bedrag per maand.

Control

Volledig in control zijn met de administratie, dat wil iedere organisatie! Kom jij op de financiële administratie handjes tekort om iedere periode de controle te doen en de periode netjes af te sluiten? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de volgende werkzaamheden:
  • Controle op de verwerkte administratie
  • Het geven van feedback aan de administratief medewerkers
  • Aansluiten balansposten
  • Verwerken vaste journaalposten en afschrijvingen
  • Indienen aangifte omzetbelasting
  • Periodieke rapportage opstellen voor intern gebruik
  • Jaarlijkse afsluiting van de administratie ter voorbereiding van de jaarrekening door de accountant, dossier gereed maken

Finance

Geen afhankelijkheid meer van een interne financiële afdeling waar maar één medewerker weet hoe de administratie verwerkt dient te worden? Uitval vanwege ziekte of een medewerker die plotseling uit dienst is gegaan? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de volgende werkzaamheden:
  • Verwerken financiële administratie
  • Facturatie
  • Debiteuren- en crediteurenbeheer
  • Betalingen doen
  • Activa verwerken en afschrijvingen journaliseren
  • Verwerken vaste journaalposten en afletteren tussenrekeningen
  • Controleren op volledigheid administratie
  • Mails beantwoorden m.b.t. financiële administratie
Populair

Finance & Control

Het volledig uitbesteden van de gehele financiële administratie? Tijdelijk of permanent? Wij kunnen helpen! Dit abonnement bevat de gehele verzorging van de administratie, Van het boeken van de inkoopfacturen tot periodeafsluiting en interne rapportage.
  • Verwerken financiële administratie
  • Facturatie
  • Debiteuren- en crediteurenbeheer
  • Betalingen doen
  • Activa verwerken en afschrijvingen journaliseren
  • Verwerken vaste journaalposten en afletteren tussenrekeningen
  • Controleren op volledigheid administratie
  • Aansluiten balansposten
  • Indienen aangifte omzetbelasting
  • Periodieke rapportage opstellen voor intern gebruik
  • Jaarlijkse afsluiting van de administratie ter voorbereiding van de jaarrekening door de accountant, dossier gereed maken

Succesverhalen

Ontdek wat onze klanten over de samenwerking met Simplex vertellen.

Veelgestelde vragen

Zeker, wij kijken met je mee naar de inrichting van jullie omgeving en zullen onze training/ondersteuning/advies daarop afstemmen. We kijken niet alleen naar wat er is, maar ook wat er eventueel nog beter en efficiënter kan. We doen een intake om in kaart te brengen waar de grote vraagstukken liggen en brengen vervolgens een advies uit hoe we het beste kunnen helpen met een inschatting van de te besteden tijd erbij.

We doen een nulmeting om te beoordelen wat er gebruikt wordt en hoe. Hier volgt een advies rapport uit om AFAS nog beter te kunnen inzetten zodat er minder handjes nodig zijn en er meer tijd overblijft voor leuke dingen in het werk.

Zeker, we beoordelen eerst samen hoeveel werk er ligt en wat de wens is. Enkel een aantal facetten of de gehele administratie? Vervolgens maken we afspraken over het aantal uur en de inhoud van het werk dat gedaan moet worden.

Stel je vraag!

Vul het contactformulier hieronder in, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ik heb interesse

Vul het contactformulier hieronder in, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.