Vrieshuis Lagemaat

Van papierstroom naar digitale werkstroom
simplex klant vrieshuis lagemaat

Over Vrieshuis Lagemaat

 

Vrieshuis Lagemaat biedt opslag- en logistieke diensten voor diepgevroren producten, gericht op de voedselindustrie. Ze zorgen voor veilige en efficiënte opslag, met moderne vriesfaciliteiten en geconditioneerd transport om producten in optimale staat te bewaren.

Branche:
Logistiek

Aantal medewerkers:
50

Locatie:
Nijkerk

Geïnterviewde:
Daniël Gundelach

Producten:
ERP

Zou je een korte introductie willen geven over jezelf en je werkzaamheden?
Daniel Gundelach, 21 jaar oud en ben onlangs afgestudeerd aan de opleiding finance & control. Ik ben nu vier jaar werkzaam bij Vrieshuis Lagemaat. Binnen Lagemaat ben ik verantwoordelijk voor het optimaliseren van de processen, de implementatie van AFAS helpt ons hierbij enorm.

Zou je een korte introductie willen geven over het bedrijf en de werkzaamheden?
Vrieshuis Lagemaat is een modern en innovatief bedrijf en beschikt over de nieuwste koelmachines, koudetechnieken, shockvriezers en verrijdbare stellingen. Anno 2020 is er plaats voor ongeveer 50.000 pallets met een bijbehorende invriescapaciteit van zo’n 1.5 miljoen kilo per week. Vrieshuis Lagemaat is BRC S&D (Storage and distribution) gecertificeerd, we houden ons bezig met duurzaamheid en zijn al meer dan 50 jaar actief in het ontzorgen en meedenken voor de beste koel, opslag en vriesoplossingen. Vrieshuis Lagemaat blijft investeren in kwaliteitsverbetering en innovatie om haar klanten van de beste service te kunnen blijven voorzien.

Wat heeft Simplex ingericht binnen jullie organisatie?
Simplex heeft ons begeleid in het verbeteren van onze bedrijfsprocessen middels AFAS. Handmatige processen zijn gedigitaliseerd en alle gegevens worden nu gewaarborgd in één systeem. Simplex heeft onder andere een chauffeursportaal voor ons gemaakt. Hierin wordt ons transport vanuit Koelewijn geregistreerd en alle informatie wordt vervolgens gebruikt voor de facturatie. Daarnaast heeft Simplex ons begeleid in het digitaliseren van de hygiënelijsten en is er een bezoekregistratie opgesteld.

Hoe hebben jullie de samenwerking met Simplex ervaren?
De samenwerking met Simplex wordt als zeer positief ervaren, Joël van Simplex heeft ons goed begeleid en hij is altijd in staat mij te helpen. Daarbij brengt hij ook veel kennis met zich mee vanuit zijn ervaring. Ook het werken met AFAS InSite wordt door ons als zeer prettig ervaren.

Benieuwd wat onze medewerkers over de samenwerking met klanten vertellen?

Hoe zijn jullie omgegaan met de verandering binnen de organisatie?
In de praktijk was de implementatie soms uitdagend, omdat niet iedereen zit te wachten op een verandering. Echter, nu het goed functioneert heeft dat voor ons zoveel voordelen. Bij de implementatie en hebben we veel ondersteuning gehad vanuit Simplex.

Wat waren de grootste uitdagingen binnen het traject?
De inzichten zo krijgen dat ze handig en fijn werkbaar zijn voor ons als vrieshuis. Dit was een kwestie van continu proberen, en voor Simplex was de uitdaging nooit te groot

Wat zijn de resultaten van de implementatie / optimalisatie?
Een goed functionerend kantoor, waarin papierwerk steeds minder wordt. Daarbij zijn de processen verbeterd en betrouwbaarder geworden!

Kom ons team versterken

Bekijk de vacatures!

Stel je vraag!

Vul het contactformulier hieronder in, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ik heb interesse

Vul het contactformulier hieronder in, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.