Het volledige HR-proces automatiseren en beheren.
De HRM software van AFAS helpt jouw HR-afdeling met administratieve werkzaamheden. Als medewerker op de HR-afdeling is het van groot belang dat jij je kan focussen op het geven van adviezen, functioneringsgesprekken en het zorgen voor de optimale werkomstandigheden voor het personeel. Het automatiseren van administratieve werkzaamheden zoals werving en selectie, verlof, in-, door- en uitstroom en salarisadministratie van werknemers levert veel tijd op en geeft jou meer grip op je organisatie. De HRM software van AFAS biedt hier de oplossing voor en geeft je informatie om jouw HR-beleid naar een hoger niveau te brengen.
Het volledige proces vanaf het aanvragen en publiceren van een vacature tot het in dienst nemen van een nieuwe medewerker kan volledig worden vastgelegd in de HRM software van AFAS. Door de koppeling tussen InSite (intranet) en OutSite (âwerken bijâ website) is de HR-afdeling in staat dit administratieve proces zelf te sturen. Daarnaast is het mogelijk om het complete wervingsproces te monitoren en kan de sollicitant alle informatie op het gebied van communicatie gedurende het wervingsproces terug vinden in het sollicitatieportal.
De onboarding van een nieuwe werknemer is belangrijk voor de start. Hoe zorg je ervoor dat alles klaarstaat voor de eerste werkdag? Bedrijfseigendommen registreren, rechten in bepaalde systemen, toegang tot accounts en natuurlijk een welkomstcadeau. Dit proces is volledig in te richten met signalen en workflows met de AFAS HRM software. Zo weet je 100% zeker dat nieuwe medewerkers zich welkom voelen en een vliegende start krijgen.
Als organisatie is het belangrijk om de persoonlijke ontwikkeling van werknemers in kaart te brengen. De HRM software van AFAS heeft de mogelijkheid verschillende gesprekken vast te leggen. Deze gesprekken kunnen door zowel de werknemer als werkgever eenvoudig worden ingezien. Daarnaast krijgt jouw organisatie de mogelijkheid om inzichten te krijgen in de âhigh potentialsâ. Deze groep medewerkers is van onschatbare waarde voor jouw organisatie, omdat deze in de toekomst wellicht sleutelposities kunnen gaan innemen.
Binnen de HRM software van AFAS hebben medewerkers de mogelijkheid om zelf verlof aan te vragen, uren te boeken, loonstroken te zien of zijn of haar NAW-gegevens te wijzigen. Het automatiseren van deze processen draagt bij aan het ontzorgen van de HR-afdeling binnen jouw organisatie en reduceert de kans op administratieve fouten. Daarnaast zijn deze mogelijkheden 24/7 beschikbaar voor de werknemers.
De manager self service binnen de AFAS HRM software ondersteunt jouw managers in het uitvoeren van verschillende HR-processen. Naast volledige dossier inzage kunnen managers in Ă©Ă©n oogopslag zien welke HR-zaken er spelen binnen zijn of haar eigen afdeling. Bedrijfsprocessen zoals werving en selectie, in-, door- en uitstroom tot aan declaraties zijn inzichtelijk. Dit zorgt voor een duidelijk beeld van jouw organisatie en geeft managers meer tijd om zich te focussen op de kern van HR: jouw medewerkers.
De AFAS HRM software ondersteunt de HR-afdeling ook gedurende de uitstroom van werknemers. Het is belangrijk dat alle bedrijfseigendommen zijn ingeleverd en alle rechten worden ontnomen in verband met het lekken van belangrijke bedrijfsinformatie. Daarnaast is het ook mogelijk om alles rondom de transitievergoeding te automatiseren. Dit zorgt voor een soepel verloop van het uitstroomproces.