👋 Kan ik je ergens mee helpen?
Johan van den Berg Accountmanager Plan direct een kennismaking! Plan direct een kennismaking!

Digitaal ondertekenen

We werken nu heel veel vanuit huis en dat zullen we ook straks na Corona veel blijven doen. Toch zijn er documenten & contracten waar je een handtekening voor nodig hebt. Die hoef je niet meer te mailen of uit te printen en te versturen. Maak gebruik de digitale ondertekening in AFAS!

Dit zijn de belangrijkste onderdelen

Volledig inzicht in het proces

Alle acties in het ondertekenproces zijn volledig inzichtelijk, per persoon en met tijdstempel. Een logbestand wordt na het ondertekenen als extra bijlage toegevoegd aan het document.

Rechtsgeldigheid

De digitale handtekening is juridisch gelijk aan een gewone (natte) handtekening. Dit heeft ook een grotere bewijskracht dan bijvoorbeeld een handtekening op een gescand document.

Snelheid

Het tekenen van een document is snel en gemakkelijk door middel van een twee-factor bevestiging via het portaal of intranet i.c.m. een SMS-code. Het proces is dus veel efficiënter dan bij een traditionele ondertekening!

Besparing en MVO

Contracten hoeven niet meer geprint en verstuurd te worden. Scheelt ook weer in papierkosten en porto kosten!

Document wordt ingestuurd

Verantwoordelijke controleert document

Leidinggevende ondertekent document

Medewerker ondertekent document

Document staat in het dossier

Wat levert het op?

  • Tijdbesparing door directe ondertekenen vanuit de workflow

  • Veel minder onnodige papier- en porto kosten

  • Documenten komen direct bij de juiste personen terecht

  • Ondertekende document zijn direct in het dossier beschikbaar

  • Juridische rechtsgeldigheid

Digitaal ondertekenen in laten richten voor jouw organisatie?

Neem contact op Neem contact op
© 2024 Simplex Consultancy Algemene voorwaarden Privacy verklaring