Intern projectmanagement voor een implementatieproject omvat het proces van het plannen, organiseren, uitvoeren en controleren van alle activiteiten die nodig zijn om de AFAS Software succesvol te implementeren in een organisatie.
Als intern projectleider bij een implementatie zijn wij gericht op het leiden en coördineren van alle aspecten van het project, vanaf de voorbereiding tot de afronding. Hierbij streven we naar het succesvol behalen van de projectdoelstellingen en het waarborgen van een effectieve en efficiënte implementatie van AFAS Software binnen de organisatie. Hieronder lichten we de meest belangrijkste stappen en aspecten van intern projectmanagement uit: Projectplanning & projectanalyse, configuratie & aanpassing, training & testen, ondersteuning& nazorg en ten slotte de evaluatie.
Tijdens de projectplanning en analyse gaan we de doelen definiëren, stellen we gezamenlijk het team samen en bepalen we de planning. Bij de procesanalyse nemen we je huidige processen door en optimaliseren waar nodig.
We passen jouw AFAS omgeving aan om zodat deze naadloos aansluit bij jouw specifieke behoeften.
Tijdens de training nemen we jullie medewerkers mee om zoveel mogelijk te leren over AFAS, hierbij testen we uitgebreid in de testomgeving op de correcte werking voordat we workflows live gaan zetten
We bieden uitgebreide ondersteuning en nazorg voor jouw project zodat jouw AFAS-omgeving op rolletjes blijft lopen. Daarnaast monitoren het gebruik en lossen we eventuele problemen op via het Simplex Service center.