Kan je uitleggen wat de corebusiness van Excent tandtechniek is?
Excent is de trotse marktleider in de Benelux en de leverancier van (digitale) tandtechniek en orthodontie voor tandartsen. Vanuit onze 30 locaties werken we samen met heel veel tandheelkundig specialisten en hun patiënten. Ons doel is om mensen gelukkig te maken door ze zelfvertrouwen te geven met een functionele, esthetische en bovenal stralende lach!
Kan je een korte introductie geven over jezelf en jouw werkzaamheden binnen Excent tandtechniek?
In september 2020 ben ik gestart als HR Adviseur bij Excent Tandtechniek, waarbij de implementatie van AFAS mijn eerste grote klus was. In oktober zijn we samen met Simplex gestart met de implementatie van AFAS. In een kort tijdsbestek moesten we er dus voor zorgen dat zowel de Payroll als de eerste workflows live konden. Een leuke eerste uitdaging dus.
Hoe lang werken jullie met AFAS?
Wij werken nu 2,5 jaar met de software van AFAS. Na de livegang op 1 januari 2021 hebben we stukje bij beetje steeds meer workflows geautomatiseerd en Insite verder uitgebreid. Het mooie aan AFAS is dat je met de juiste inzet tot een steeds mooiere en beter passende omgeving kunt komen. Hier hebben we dan ook hard ons best voor gedaan en dat doen we trouwens nog steeds!
Waar ligt jullie grootste gebruik binnen AFAS qua modules?
Wij gebruiken momenteel alleen de module HRM/Payroll. Wellicht zal dit in de toekomst nog uitgebreid gaan worden.
Is er bij jullie intern iemand die het beheer van AFAS samen met onze consultants oppakt?
In principe ben ik degene die het beheer van AFAS gaat doen binnen Excent. Mocht het nodig zijn dat ik daar ondersteuning bij krijg, dan zal dit in combinatie met een consultant van Simplex zijn. Ik vind het belangrijk om op tijd een consultant in te schakelen, zodat ik daar ook weer van kan leren. Een volgende keer kan ik het dan waarschijnlijk zelf.
Regelen jullie de opleiding van de applicatiebeheerder en ‘Key user’ zelf?
Ikzelf ben dus de applicatiebeheerder. Ik heb verschillende cursussen en trainingen bij AFAS gevolgd, waar ik veel kennis op heb kunnen doen. Daarnaast -en dat heeft me misschien nog wel meer geleerd- heb ik veel met de consultants van Simplex samengewerkt en met hen meegekeken tijdens de implementatie en uitbreiding van de software.
Maken jullie ook gebruik van de strippenkaart voor bepaalde situaties als extra ondersteuning?
Die gebruiken we zeker! Vooral bij kleinere vragen gebruiken we de strippenkaart. Maar ook wanneer ik bijvoorbeeld niet helemaal uit een nieuwe of aangepaste workflow kom, gebruiken we de strippenkaart graag. De strippenkaart werkt voor ons goed, snel en duidelijk!
Wat zijn jullie ambities binnen de AFAS omgeving?
Wat ik net al even aanstipte; je bent nooit helemaal klaar met AFAS. We zullen dus ook zeker door blijven gaan met het doorontwikkelen van de software. We willen er in ieder geval voor zorgen dat onze finance afdeling AFAS binnenkort ook in gebruik kan gaan nemen.
Wat maakt Simplex anders dan andere AFAS partners denk je?
Ervaring met andere partners heb ik niet, maar ik ben erg blij met Simplex. Tijdens het implementatie traject hebben we samen de workflows gebouwd, daar heb ik erg veel van geleerd. Tegenwoordig kan ik daardoor zelf ook gemakkelijk het één en ander inrichten. Simplex helpt je dus op weg, maar zorgt er ook voor dat je steeds meer op eigen benen kunt staan.
Daarnaast heb ik gemerkt dat de Simplex consultants echt meedenken over de inrichting van AFAS. Er wordt niet gewoon gedaan wat wij willen, maar er wordt ook echt initiatief getoond. Ik denk dat inrichtingen hierdoor steeds beter worden en de klant gebruik kan maken van een optimale AFAS omgeving.