👋 Kan ik je ergens mee helpen?
Johan van den Berg Accountmanager Plan direct een kennismaking! Plan direct een kennismaking!

PRé Sustainability aan het woord

Lees verder
  • Klantnaam:
  • PRé Sustainability
  • Gebruikt AFAS Sinds:
  • 01-01-2023
  • Softwaregebruik:
  • HRM/Payroll en ERP
  • Branche:
  • Zakelijke dienstverlening
  • Aantal medewerkers:
  • 75/80 intern 10 externe medewerkers
  • Geïnterviewde:
  • Sevrien Arentsen
We zijn erg tevreden over de flexibiliteit van Simplex en de mogelijkheid om de ondersteuning maandelijks op en af te schalen.

Zou je een korte introductie kunnen geven over jezelf en jouw werkzaamheden binnen PRé Sustainability?

Mijn naam is Sevrien, 45 jaar en ik ben IT Projects & Security manager. Ik ben 1 jaar werkzaam bij Pré en in mijn rol verantwoordelijk voor het aanbrengen van structuur in het IT-landschap.

Wat is de corebusiness van PRé Sustainability?

We leveren SimaPro software. Hiermee kun je als bedrijf life-cycle assessments doen op producten en diensten. Aan de hand van SimaPro kan je inzichtelijk maken hoe veel impact jouw producten en diensten hebben op het milieu en sociale waarden, daarnaast geven we advies over de uitkomsten en helpen we bedrijven om duurzamer te worden, het wordt dus gebruikt voor duurzaamheidsrapportages. We hebben verschillende soorten klanten die variëren van Multinationals tot het MKB in allerlei soorten branches.

Hoe lang werken jullie nu met AFAS en waar ligt jullie grootste gebruik binnen AFAS qua modules?

We zijn eind vorig jaar met HRM/Payroll begonnen en op 01-01-2023 live gegaan. De implementatie is snel gegaan, Simplex werd snel betrokken omdat de salarisverwerking werd uitbesteed aan Simplex. Naast de HRM/Payroll zijn we in juli 2023 met de ERP module live gegaan. Na de live-gang van ERP werd Simplex weer betrokken door ook het beheer van AFAS op te zetten.

Waarom hebben jullie ervoor gekozen het beheer van jullie AFAS-omgeving uit te besteden met het Simplex beheer abonnement?

Onze externe projectleider zwaaide af, daarna was er te weinig capaciteit en kennis op het gebied van AFAS. Continuïteit en kwaliteit van de AFAS-omgeving was enorm belangrijk. Die konden we waarborgen met het beheerabonnement van Simplex. Het vertrouwen van de medewerkers die met AFAS werken moest zeker in de beginfase, worden opgebouwd. Dat was ons niet gelukt zonder de expertise van Simplex.

Op welk gebied heeft het Simplex beheerabonnement het verschil gemaakt?

Door te helpen bij alle vraagstukken rondom AFAS en de hulp bij het opzetten van het beheerteam zodat we de continuïteit van AFAS kunnen waarborgen. Ook hebben we met de consultant (beheerder van Simplex) een Service portal ingericht wat heel handig werkt. In het Service portal kan iedere gebruiker incidenten en gebruikersvragen inschieten, die meldingen komen eerst bij mij en een andere KEY-user terecht. Wij bepalen vervolgens de prioriteit van de meldingen die terechtkomen bij de AFAS-beheerder van Simplex. Op deze manier werken we erg efficiënt samen en worden de uren nuttig gebruikt.

De vormen van ondersteuning bij Simplex bieden ons een hele goede basis. Ze voelen als een echte partner, zijn toegankelijk en denken proactief mee in onze behoeftes.

Hebben jullie de ambitie om het beheren van jullie AFAS-omgeving uiteindelijk zelf te gaan doen met een interne beheerder?

Ja die ambitie hebben we, dan gaan we werken met een (of meer) beheerder(s) die ook verantwoordelijk zijn voor andere applicaties en hardware.

Hoe gaat de samenwerking tussen PRé Sustainability en Simplex er dan uitzien?

Dan willen we meer sturen op de kennis en expertise van Simplex. Simpel gezegd: makkelijke dingen zelf oppakken, complexere vragen via Simplex. Vooral de kennis die het team van Simplex heeft is de toegevoegde waarde. Tijdens de uren dat de beheerder van Simplex bezig is met onze omgeving, leert hij ons veel en begeleidt hij ons. Dit ervaren wij als zeer prettig. Dit, in combinatie met de ontwikkeling van het serviceportaal dat veel efficiëntiewinst heeft opgeleverd, heeft ertoe geleid dat we langzaamaan het aantal uren per week aan het verminderen zijn. We zijn erg tevreden over de flexibiliteit van Simplex en de mogelijkheid om de ondersteuning maandelijks op en af te schalen. Als we eenmaal een interne beheerder hebben, blijven we betrokken, zij het mogelijk met minder intensiteit en minder uren per week.

Wat zijn jullie ambities nog binnen AFAS?

Eerst moet de Basis goed staan, en de kennis goed zijn gewaarborgd. Het inrichten van de gesprekkencyclus staat nog wel op het wensenlijstje voor de toekomst.

Wat voor tip zou je andere organisaties geven ter voorbereiding op het traject dat jullie hebben afgelegd?

Denk vooraf al aan het waarborgen van het functioneel beheer, dit wordt vaak onderschat. Het fundament is erg belangrijk, zeker in de eerste fase, omdat er gebruikersvragen binnenkomen en gebruikers een mening gaan vormen. Je wilt voorkomen dat de mening van deze gebruikers een negatief effect heeft op het gebruik van AFAS. Ook is het belangrijk om aangevraagde optimalisaties/veranderingen goed te overwegen.

Zou je Simplex aanbevelen aan andere organisaties die op zoek zijn naar AFAS-dienstverlening? Ja / Nee; waarom?

Ja absoluut, de vormen van ondersteuning zijn heel flexibel, Simplex biedt ons een hele goede basis. Ze voelen als een echte partner, zijn toegankelijk en denken proactief mee in onze behoeftes.

Gerelateerde artikelen

Ook succes behalen met AFAS?

Neem contact met ons op Neem contact met ons op
© 2024 Simplex Consultancy Algemene voorwaarden Privacy verklaring