Nieuws
Lieke werkt twee jaar als AFAS-consultant bij Simplex en helpt klanten orde in hun AFAS-omgeving te brengen. Met haar persoonlijke aanpak zorgt ze niet alleen voor oplossingen, maar ook voor blijvende kennis bij de klant. In dit medewerkersverhaal deelt Lieke haar ervaringen en de bijzondere samenwerking met klant Hollandia.
Hoelang werk je bij Simplex en wat is je functie?
Sinds deze maand werk ik alweer twee jaar bij Simplex, die tijd is echt voorbijgevlogen! Mijn functie is AFAS-consultant en ik help klanten bij de implementatie en optimalisatie van hun AFAS-omgeving.
Hoe ziet jouw typische werkdag eruit?
Elke klant en elke dag is anders. Er bestaat voor mij dus geen ‘typische’ werkdag. Meestal begin ik de dag met een dagstart. Vaak kletsen we even bij over niet-werkgerelateerde zaken. Vervolgens bespreken we de werkgerelateerde punten: wat is er gedaan, wat moet er gebeuren, welke vragen zijn er? Daarna geef ik aan waarmee ik die dag aan de slag zal gaan.
Vaak spreek ik de klant de rest van de dag niet meer en stuur ik aan het einde van de dag een verslag. Maar af en toe komt het ook voor dat ik een klant gedurende de dag regelmatig spreek om even in te checken en te bekijken wat er al gedaan is en wat er nog moet gebeuren. Hollandia is zo’n klant. Wat zo leuk is aan Hollandia, is dat mijn contactpersoon Martine heel graag wil weten hoe AFAS werkt en niet alles alleen maar wil uitbesteden maar ook zelf wil kunnen. Het is dus niet alleen een kwestie van opdrachten uitvoeren maar echt samenwerken en overdragen.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Wat ik het allerleukste vind, is klanten op weg helpen en orde creëren in de chaos. Dit is extra leuk omdat ik klanten heb die vaak terugkomen. Daardoor ontstaat er een goede band en kan ik hen steeds verder helpen met het optimaliseren van hun AFAS-omgeving.
Zoals je eerder aangaf, werk je erg fijn samen met Hollandia. Hoe komt dat?
Dit komt vooral door de goede, informele klik die ik heb met Martine, de HR-manager bij Hollandia. We werken écht samen omdat zij veel over AFAS wil leren. Tijdens de consultancydagen hebben we veel contact en daardoor hebben we elkaar goed leren kennen. Martine voelt daardoor echt als een collega voor mij. Ook het feit dat ze vooruitstrevend is en goed knopen kan doorhakken, zorgt voor een soepele samenwerking.
Wat vind jij de grootste kracht van Simplex en AFAS voor Hollandia?
De grootste kracht van Simplex is dat we Martine meenemen in wat we doen, waardoor ze veel leert en steeds meer zelf kan doen. De grootste kracht van AFAS is dat het heel toegankelijk werkt, wat het voor Hollandia mogelijk maakt om er zelf mee aan de slag te gaan
Hoe is de samenwerking met Hollandia ontstaan en hoe verloopt die tot nu toe?
De samenwerking met Hollandia begon in mei 2023, toen ik de eerste consultancyopdracht voor hen uitvoerde. In eerste instantie was het idee dat ik slechts één consultancydag voor hen zou doen, maar dat liep anders 😉. Tijdens die eerste dag viel er een dag voor een andere klant uit, en Martine vroeg toen gelijk of ik die dag voor hen kon vrijhouden. Sindsdien hebben we elke maand één dag ingepland. Martine en haar collega’s verzamelen gedurende de maand al hun vragen, en die stellen ze dan op die dag. Dat werkt heel prettig!
Je hebt samen met Hollandia hun AFAS-omgeving al erg opgeknapt, zijn er nog dingen die jullie in de toekomst gaan doen?
Absoluut! AFAS, de klant en wet- en regelgeving blijven zich ontwikkelen. Het is van belang dat de inrichting van de klant hierin mee blijft gaan. Er is nog genoeg werk te doen. We gaan bijvoorbeeld binnenkort de onboarding en het personeelsdossier bij Hollandia inrichten en optimaliseren.
Wat is de grootste uitdaging voor jou in je werk?
De grootste uitdaging is om mensen die met AFAS (gaan) werken, te overtuigen van de voordelen. Ik vind het leuk om AFAS aantrekkelijk te maken voor de gebruiker. Wanneer dit lukt, geeft het mij de meeste voldoening. Dan kunnen we achteraf samen genieten en zeggen: ‘Het is echt gaaf wat we hier hebben neergezet.’