‘’Zelfs een leek kan op deze manier duidelijk inzicht krijgen in de financiële boekhouding!’’

Lees verder

In ons vorige blog vertelden wij dat naast de ‘standaard’ payrolldienstverlening nog veel winst te behalen valt op het gebied van de financiële administratie van onze AFAS-klanten. Onze klant ZeneZ is één van de klanten die dankbaar gebruik maakt van dat extra stukje financiële dienstverlening dat Simplex biedt. ZeneZ (Carla) neemt je samen met Mirjam mee in de route die zij hebben afgelegd.

ZeneZ: ‘’In 2021 zijn wij gestart met het inrichten van onze financiële boekhouding in AFAS Profit. Wij kozen voor Simplex als AFAS-partner en Mirjam werd bij ons als payroll specialist aan het werk gezet. Mirjam kon goed laagdrempelig uitleg geven aan medewerkers die geen financiële achtergrond hebben.’’

Mirjam: ‘’Dat klopt. Op het moment dat ik bij ZeneZ aan de slag ging namens Simplex was er een medewerker die de financiële verwerking deed. Op een bepaald moment is deze medewerker iets anders gaan doen, waardoor Carla deze taken op zich zou gaan nemen. Toen bleek dat zij onvoldoende ervaring had op het gebied van de financiële administratie in AFAS dacht ik eigenlijk meteen; ik kan jullie wel op weg helpen. Leuk!’’

ZeneZ: ‘’Inderdaad. Mirjam heeft dit gedaan door training te geven. Ze is daarbij begonnen met hoe AFAS eruitziet en welke mogelijkheden je hebt op het gebied van de financiële administratie. Ons doel was om de financiële administratie binnen een korte periode volledig in AFAS te krijgen om zo aan de slag te kunnen met de cijfers die in Profit staan.’’

Mirjam: ‘’Dit is eigenlijk best wel heel goed gelukt. Op dit moment is er goed inzicht in de cijfers en heeft het traject de collega’s die aan de slag zijn gegaan met het financiële deel van de werkzaamheden veel duidelijkheid en kennis gebracht.’’

ZeneZ: ‘’Dit is fijn en Mirjam blijft onze achterwacht nu we zelfstandig aan de slag kunnen met onze financiële administratie. Mirjam is iedere maand een halve dag beschikbaar om ons adviezen te geven naar aanleiding van de cijfers van die maand en de vragen die er zijn te beantwoorden.’’

Mirjam: ‘’Het inrichten van de financiële administratie is superleuk en als klanten dan ook echt iets kunnen met die cijfers, dat vind ik helemaal geweldig. Dat ik ze hierbij mag helpen vind ik één van de mooiste dingen aan mijn werk bij Simplex. Net dat stapje harder en verder zetten voor je klant.’’

Ben jij benieuwd naar wat Simplex hierin voor jou kan betekenen? In ons vorige blog is al uitgelegd welke werkzaamheden door bijvoorbeeld onze Mirjam kunnen worden verricht naast de meest voor de hand liggende werkzaamheden. Wil je hier eens over sparren? Neem gerust contact op met Mirjam via mirjam@simplex.nl

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op Neem contact met ons op
© 2024 Simplex Consultancy Algemene voorwaarden Privacy verklaring