Één jaar later bij Tosch!

Lees verder
  • Branche:
  • ICT
  • Aantal medewerkers:
  • 25
  • Gebruikt AFAS sinds:
  • 2018
  • Software gebruik:
  • Payroll/HRM & Connect
  • Gevestigd in:
  • Barneveld
  • Geïnterviewde:
  • Daan Morren

Tosch Automatisering & Security uit Barneveld is al enige tijd klant van ons. Het afgelopen jaar hebben wij dan ook meegeholpen met het uitbouwen van AFAS binnen dit bedrijf. Benieuwd hoe het bedrijf in het afgelopen jaar is ontwikkeld en hoe Simplex daar aan bij heeft kunnen dragen? Hieronder het verhaal van directeur Daan Morren over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar:

Zou je wat kunnen vertellen over de ontwikkelingen van Tosch het afgelopen jaar?

Afgelopen jaar is het snel gegaan. Veel van ons werken thuis in verband met de huidige situatie, maar daarnaast maken wij wel veel ontwikkelingen mee binnen onze branche. We zijn het afgelopen jaar en ook nu steeds meer bezig met de transitie naar de Cloud. We zien dat steeds meer bedrijven de behoefte hebben om met hun ICT-omgeving in de Cloud te gaan werken en te werken met Microsoft 365 en andere toolings die daarbij horen. Dit zorgt voor extra schaalbaarheid, een reductie in kosten en de mogelijkheid om vanuit elke plaats te kunnen werken. Het is voor ons een mooie kans om onze klanten te ondersteunen met de transitie naar de cloud. Voor de rest zijn wij afgelopen jaar druk bezig geweest om Tosch sterker neer te zetten voor in de toekomst.

Wat heeft Simplex het afgelopen jaar voor Tosch kunnen betekenen?

Normaal gesproken zie je niet vaak dat MSP’ers (Managed Service Providers) kiezen voor AFAS. Vaak zie je dat bedrijven dan eerder kiezen voor een AutoTask, Atera of ConnectWise. Wij hebben destijds gekozen voor AFAS om Tosch niet alleen als ICT dienstverlener goed neer te kunnen zetten, maar in zijn geheel als goed bedrijf. Wij wilde ook de backoffice, payroll, facturatie en de HRM processen goed kunnen inrichten. Dit zijn wij in de afgelopen jaren steeds verder aan het uitbouwen en Simplex speelt daar een grote rol in. Op het gebied van consultancy voorziet Simplex ons van tips & tricks om bepaalde punten op te pakken, voornamelijk op het gebied van HRM, maar ook Simplex Connect heeft ons heel erg goed geholpen. Connect heeft ervoor gezorgd dat AFAS ook een hele goede MSP tool kan worden door koppelingen te bouwen tussen monitoring en SIEM (Security Information Event Management) systemen. Zo is er voor gezorgd dat er een koppeling is gebouwd tussen toolings die wij inzetten, data naar Microsoft Azure stuurt en dat weer terug haalt naar AFAS. Naast de goede kennis van AFAS heeft Simplex ook veel kennis om de mogelijkheden met AFAS uit te breiden en te zorgen dat alle data centraal binnen AFAS komt.

"De consultants van Simplex begrijpen heel snel waar onze behoeften liggen."

Wat waren de grootste uitdagingen binnen dit traject?

De grootste uitdaging was om de juiste stuurinformatie uit andere toolings in AFAS te krijgen, zodat wij adequaat en snel kunnen reageren op gebeurtenissen. Het is namelijk voor ons van groot belang om real-time data te ontvangen, zodat wij onze klanten kunnen benaderen als er sprake is van een predictive failure (storingen op basis van voorspellingen).

Hoe hebben jullie deze samenwerking ervaren?

Wij hebben deze samenwerking erg goed ervaren. De consultants van Simplex begrijpen heel snel wat ons probleem is, waar de “echte” behoeften liggen en weet dit snel te vertalen naar duidelijk en goed gepresenteerd oplossingsvoorstel. Na een korte feedback sessie is de koppeling (oplossing) super strak en snel ingericht, waarbij wij boven verwachting snel een mooi eindresultaat kregen.

Wat waren de resultaten van deze implementatie/optimalisatie?

Er worden meldingen vanuit de ICT monitoring tools direct als incidenten in dossieritems van AFAS geplaatst, dit hoeft daardoor niet meer handmatig te gebeuren. Daarnaast worden ook updates vanuit de monitoring tool vastgelegd, overzichtelijk in AFAS. Dit zorgt ervoor dat er geen taken blijven liggen, sturingsinformatie direct zichtbaar is en dat alles is in te zien in een overzichtelijk dashboard.

Wat kan Simplex connect voor jouw organisatie doen?

Neem contact op Neem contact op