#succesverhaal

Snel schakelen en meedenken met onze uitdagingen

Er is nu meer overzicht voor zowel onze medewerkers als onszelf. Loonstroken, vakantiedagen, jaaropgaven, alles rolt net zo gemakkelijk uit het systeem.

  • Branche:
  • Retail
  • Gebruik van AFAS sinds:
  • 2019
  • Aantal medewerkers:
  • 30
  • Software gebruik:
  • HRM & Payroll
  • Gevestigd in:
  • Amsterdam
  • Geïnterviewde:
  • Nick Hellendoorn

Zou je een korte introductie willen geven over jezelf en je werkzaamheden?

Nick Hellendoorn, de all-round digitale man van Sneaker District. Verantwoordelijk voor onder andere social media, marketing, bedrijfs- en dataprocessen.



Zou je een korte introductie willen geven over het bedrijf en haar werkzaamheden?

Sneaker District is de grootste independent sneaker winkel van de Benelux. Wij verkopen in meer dan 40 landen sneakers en streetwear via onze webshop en hebben een flagship store in Amsterdam en in Antwerpen.



Wat heeft Simplex ingericht binnen jullie organisatie?

Samen met Simplex en AFAS zijn wij de oriëntatie gestart om de optimalisatiekansen qua automatisering in kaart te brengen. Onze conclusie was dat AFAS het beste bij onze groeiende organisatie paste. Simplex is voor ons de perfecte partner gebleken om onze processen te automatiseren. Simplex heeft ons HR- en payrollprocessen middels de software van AFAS naar een nieuwe niveau getild. Vanuit Simplex waren Leobart en Twan onze consultants. Thijs is onze vaste aanspreekpersoon voor het uitbesteden van onze salarisadministratie.



Hoe hebben jullie de samenwerking met Simplex ervaren?

Het ging erg snel en gemakkelijk. Binnen een korte tijd na het eerste contact werd er een afspraak gemaakt en vrij vlot daarna begonnen ze al met het inrichten van de software. Het snel schakelen en meedenken met onze uitdagingen past erg goed bij onze organisatie en waarderen wij zeer.



"Het snel schakelen en meedenken met onze problemen past erg goed bij onze organisatie en waarderen wij zeer"

Hoe zijn jullie omgegaan met de verandering binnen de organisatie? (nieuwe werkwijze van de medewerkers)

Er is nu meer overzicht voor zowel onze medewerkers als onszelf. Loonstroken, vakantiedagen, jaaropgaven, alles rolt net zo gemakkelijk uit het systeem. We hebben een standaarddocument die een nieuwe medewerker krijgt waar alles wordt uitgelegd. Zo is iedereen dezelfde week nog aangemeld binnen ons systeem.



Wat waren de grootste uitdagingen binnen het traject?

Dit lag vooral bij onszelf. Door de harde groei van de afgelopen jaren is er wat HR bij in geschoten en moesten wij graven in onze dossiers om alles aan te leveren bij de jongens van Simplex.



Wat zijn de resultaten van de implementatie en-of optimalisatie?

Het is overzichtelijk en werkt zeer gemakkelijk. We hebben een mooi systeem waar we altijd op terug kunnen vallen en alles terug kunnen vinden.



Geïnspireerd geraakt door het verhaal van Sneaker District?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden

Neem contact op