Een dag uit het leven van Twan Burgman

Lees verder

Tegenwoordig is het vak als consultant dusdanig veranderd, dat een opdracht niet meer per definitie bij de klant op locatie wordt uitgevoerd. Vaak worden deze opdrachten vanuit huis of kantoor gedaan. Uiteraard is het op kantoor gezelliger en vaak efficiënter dan thuis. Hoe ziet zo’n werkdag er eigenlijk uit? En wie en wat kom je zoal tegen? We vroegen het medewerker van het allereerste uur; onze Twan.  

Thuis alvast een lunchpakketje maken en dan onderweg naar Barneveld? Kan, maar het hoeft zeker niet! We hebben heerlijke verse bonenkoffie en een fantastische lunch, dus dat scheelt ’s morgens alweer wat gehaast.

Al ruim van tevoren heb ik met de klant voor wie ik vandaag aan de slag ga een dagstart gepland. Ikzelf zorg dat ik altijd ruim op tijd op kantoor aanwezig ben, zodat ik rustig kan opstarten en nog even kan kletsen met de collega’s die ik tegenkom. Na de eerste gesprekjes bij de koffieautomaat zoek ik een fijne plek op in de kantoortuin of in één van de vele ‘belhokjes’.

Na de dagstart met de klant kan ik aan de bak. Ik zoek een plek op waar ik me goed kan focussen, zet mijn koptelefoon op en ga aan de slag voor de klant. Wanneer ik tijdens de dagstart met de klant een ingewikkeld inrichtingsvraagstuk voorbij heb zien komen of ik denk dat er kansen liggen voor de klant, spar ik daar meestal even over in één van de vergaderruimtes met een collega. Als de mensen die ik nodig heb voor dat bepaalde vraagstuk niet op kantoor zijn, dan kan ik altijd wel iemand met de juiste expertise bereiken via Teams. Ik ga lekker aan de slag voor de klant. 

Ook ontspanning hoort er op een werkdag bij. Ik speel een potje tafeltennis, maak een rondje in de playseat op het eerstvolgende circuit van de Formule 1 of probeer eens 180 te gooien in het dartbord.

Net voor de lunchpauze heb ik nog een call met de klant om een update te geven over de dag tot nu toe. Na de call is het tijd voor een lekkere lunch.

Via een zelfontwikkelde tool door Simplex Connect, kan je je inschrijven voor de lunch. Onze foodmanager zorgt op iedere werkdag voor een heerlijke lunch, waarbij er altijd vers brood uit de oven is. Daarnaast wordt er altijd voor iets ‘speciaals’ gezorgd. Denk aan een verse salade, goedgevulde soep of een bijzonder lekker broodje.

Als er tijd over is, maak ik na de lunch nog een lekkere wandeling met collega’s. Het leukste rondje? De ‘trip down memory lane’! Inmiddels zitten we al in ons derde pand en de voorgaande gebouwen zijn op loopafstand te vinden. Leuk om een rondje te lopen om te zien hoe we in de afgelopen jaren ook qua bedrijfsruimte zijn geëvolueerd. Wil ik nog iets persoonlijks of zakelijks kwijt of gewoon een gezellig gesprek? Dan stap ik nog even bij Roy of Leobart binnen.

Na de lunchpauze ga ik weer verder waar ik gebleven was voor de klant.

Ik loop tussendoor nog eens langs bij het Payroll team om te kijken waar zij mee bezig zijn. Vanaf de 10de van de maand kan je ze maar beter niet storen, dan zitten ze volop in alle controles en mutaties voor de verloningen! Ook gaaf om eens bij de ‘Connect-guys’ te spieken. Zij automatiseren verder waar AFAS stopt. Ze hebben zelfs een real-time dashboard waar ze inzichtelijk hebben hoe hun ‘Flows’ lopen.

Snel weer aan de slag! Mocht het nodig zijn, dan kan de klant door de dag heen altijd nog even aanhaken. Ik zorg er in ieder geval altijd voor dat alle punten helder zijn voordat de dag met de klant wordt afgesloten.

In de dagafsluiting neem je de klant mee in de inrichting en maak je uiteindelijk een dagverslag, zodat de klant en jijzelf altijd terug kunnen kijken wat er op de betreffende dag gedaan is.

Voordat ik naar huis ga, heb ik nog twee openstaande taken. De ene taak houdt een melding in van een vraag die ik vorige week vanuit het Service Center heb behandeld. Er mag nog een kleine aanpassing worden doorgevoerd en dan kan deze vraag worden afgehandeld. Daarnaast heb ik een nieuwe klantkaart gekregen van Sales. Hierin staat de informatie en opdracht die ik binnenkort mag gaan uitvoeren bij een nieuwe klant. Ik bel nog even met deze klant om af te stemmen hoe de laatste dag van dat traject eruit zal gaan zien.

Voordat ik dan echt ga, daag ik natuurlijk nog even een collega uit om een balletje te slaan of probeer ik nog één keer het record van de tijdrit te verbeteren.

Met een voldaan gevoel ga ik richting huis. Op de terugweg wil het nog weleens dat je met een collega belt. Niet altijd werkinhoudelijk, maar ook voor de gezelligheid en onderlinge samenhang! Na een fijne dag rest dan alleen nog maar de vraag: staat het eten al klaar of moet ik mijn eigen kookkunsten maar weer eens laten zien?

Wil je meer weten over werken bij Simplex? Stuur dan gerust een bericht naar roy@simplex.nl

Klaar voor de volgende stap in je loopbaan?

Neem contact met ons op Neem contact met ons op
© 2024 Simplex Consultancy Algemene voorwaarden Privacy verklaring