Johanan vertelt: Simplex Connect

Lees verder

Zou je een korte introductie willen geven over jezelf?

“Ik ben Johanan van Maanen en werk alweer ruim een jaar bij Simplex, waar ik verantwoordelijk ben voor Simplex Connect. Voordat ik bij Simplex ben gaan werken heb ik een lange tijd bij AFAS gewerkt. Eerst op de afdeling Support, daarna bij Test en ten slotte als programmeur bij Development. Ik ben getrouwd met Christa, heb twee kinderen, Benjamin en Nina, en in het weekend ga ik graag met hen op pad, ga ik wielrennen of maak ik muziek.” 

Waarom ben je bij Simplex gaan werken?

"AFAS is een mooie organisatie, maar wel een grote organisatie. Dat maakt dat wat je doet in je functie heel specialistisch is. Als je Pocket-App programmeur bent, zoals ik ooit was, ben je heel de dag in de weer met het programmeren van de Pocket App. Logisch, en ook heel leuk. Maar ik haal meer voldoening uit een mix van werkzaamheden. Het bezig zijn met mensen, nadenken over een technisch ontwerp, het schrijven van code. Ik heb met vrienden gepraat en die gaven aan dat ik eens bij Simplex moest gaan kijken, aangezien ze AFAS Partner zijn. Bij Simplex kreeg ik de kans om me te mogen ontfermen over Simplex Connect.  Hier kwamen al mijn wensen samen. 

Wat doet Simplex Connect?

“Simplex Connect helpt wanneer het net even wat technischer wordt. Waar AFAS stopt gaat Simplex Connect verder. Als je denkt dat iets niet kan in AFAS, is er bijna altijd wél een oplossing. Wat vervolgens de beste oplossing is, is iets om samen over na te denken. Daar helpen we klanten mee! Meestal in de vorm van een maatwerk oplossing. Een klant had bijvoorbeeld een heel specifieke constructie voor het berekenen en vastleggen van de personeelskorting.  AFAS heeft niet de mogelijkheden om automatisch een goede berekening te maken. Wij hebben een maatwerk oplossing gemaakt, die gewoon via InSite te benaderen is. Als eindgebruiker merk je helemaal niets van dit maatwerk. Daarnaast hebben wij ook een aantal standaard tools ontworpen: Flow, Dagboeken, Urenboeken en een koppeling met Indeed bijvoorbeeld.  Dit zijn standaard maatwerk oplossingen die klanten net dat stukje extra gemak bieden."

"Er is bijna altijd een oplossing"

Johanan van Maanen

Als je denkt dat iets niet kan in AFAS, is er bijna altijd wél een oplossing. Wat vervolgens de beste oplossing is, is iets om samen over na te denken. Daar helpen we klanten mee!

Hoe zie je de toekomst van Simplex Connect voor je?

“We hebben een nieuwe medewerker bij Simplex Connect, dus ik ben niet meer alleen. Er zijn zeker ideeën om Simplex Connect verder te laten groeien. We hebben bijvoorbeeld net “Flow” ontwikkeld. Flow zorgt ervoor dat je heel makkelijk data uit AFAS kan halen, om deze vervolgens te bewerken, waarna de data weer teruggestuurd wordt naar AFAS. Een vrij technisch verhaal, maar met deze tool maken we het mogelijk om op een eenvoudige manier je processen nog efficiënter in te richten zonder dat er geprogrammeerd hoeft te worden.  

Wat haal je de meeste voldoening uit tijdens je werkzaamheden?

“Wat ik uiteindelijk het leukst vind is dat een klant blij is, dat een klant geholpen is. Er is altijd een klantvraag en ik probeer die zo goed mogelijk op te lossen; uit te zoeken; of mee te denken met de klant, waardoor de oplossing soms nog beter is dan klant in eerste instantie had verwacht. Dat is uiteindelijk het doel. Met de Urenboeken tool nemen wij de klant heel veel handmatig werk uit handen. Waar ze eerst met Excel handmatig analyses maken, zorgen wij ervoor dat dit geautomatiseerd wordt. Daar is de klant echt mee geholpen. Een ander voorbeeld: Conversie van dossiers bij een nieuwe implementatie. Iemand was  weken bezig om deze data vanuit het oude systeem in AFAS te zetten. In twee dagen automatiseer je dit en neem je iemand wekenlang werk uit handen. Dat vind ik echt leuk. "

Wat is je grootste blunder geweest?

"Uhm… Het grootste issue wat ik ooit heb meegemaakt: ik had een dossierimport gedaan bij een klant, waarbij ik de aanname had gedaan dat het goed ingericht was, inclusief autorisatie. Ik kwam er te laat achter dat dat niet zo was: iedereen kon elkaars salaris inzien, inclusief dat van de directeur. Daar heb ik goed van geleerd. Sindsdien test ik alles wat ik doe dubbel."

Wat maakt Simplex anders dan andere AFAS partners?

“De drive om echt voor de klant te gaan. Iedereen bij Simplex wil het beste voor de klant, dat is collectief. Iedereen heeft die zelfde visie.” 

Benieuwd hoe Johanan jou kan helpen?

Neem contact op Neem contact op