Thijs aan het woord

Lees verder

Kan je eens wat over jezelf vertellen?

Mijn naam is Thijs, ik ben 26 jaar oud en woon in Nijkerk. Hier woon ik samen met mijn vriendin en ons zoontje van 8 maanden. Sinds 2015 ben ik actief in de AFAS wereld en in september 2019 ben ik gestart bij Simplex als Payroll manager.



Wat zijn je werkzaamheden bij Simplex?

Als Payroll manager ben ik ervoor verantwoordelijk, dat de medewerkers van onze klanten elke maand het correcte salaris ontvangen. Wij bieden hiervoor verschillende services aan, van complete outsourcing van de salarisadministratie (in de AFAS omgeving van de klant), tot achtervang bij complexe vraagstukken.

Daarnaast implementeer en optimaliseer ik ook de payroll inrichting bij klanten.



Wat vind jij het leukste aan je werk?

Zelf ben ik dol op cijfers, dus het geeft mij voldoening als je ziet dat alles klopt. Daarnaast vind ik de dankbaarheid van onze klanten heel fijn. Jij doet iets waarvoor ze zelf de tijd en/of kennis niet voor hebben. Hierdoor zijn zij geholpen en kunnen zij zich weer verder focussen op hun corebusiness.



Hoe bevalt het thuiswerken?

Met ons zoontje thuis valt het thuiswerken niet mee. Gelukkig mogen we nu weer in beperkte mate op kantoor werken. Des te leuker is het om hem ’s avonds en in het weekend te zien!



Hoe vergader je nu met je collega’s?

Gelukkig kan ik een deel van mijn collega’s weer in de ogen aankijken op kantoor. Hier hebben we een grote vergadertafel. De overige korte vraagstukken gaan meestal via de teams chat. Hierdoor word je gedwongen kort en krachtig je vraagstuk te formuleren waardoor je elkaar snel in de juiste richting kan helpen.



Mis je je collega’s?

JA! Vooral het informele contact en de koffiepraat. Op die manier hoor je echt hoe het met iemand gaat. Via de online belafspraken merk ik dat ik veel zakelijker ben.



Merk je wat aan je productiviteit?

Mijn productiviteit is omhoog gegaan. Dit komt voornamelijk doordat ik nog meer baas over mijn eigen agenda ben geworden. Hierdoor kan ik ’s ochtends direct met mijn geplande werkzaamheden aan de gang gaan. Waarbij ik gedurende de dag vaak een call plan om zaken uit te leggen en te bespreken. Het voordeel van het plannen van de call is dat beide partijen er een tijdslot voor gepland hebben en goed voorbereid zijn. Hierdoor kan je snel ter zake komen en wordt je gedwongen zaken binnen de geplande tijd af te handelen.



Wat zie jij als voordelen van de mogelijkheid om thuis te werken?

Het allergrootste voordeel zit hem bij de consultancy werkzaamheden natuurlijk in de reistijd. Hierdoor wordt je werkdag gewoon een stuk korter en is er meer tijd voor ontspanning.



Wat zie jij als nadelen van de mogelijkheid om thuis te werken?

De scheiding tussen werk en privé wordt kleiner. Dit terwijl ontspanning juist zo belangrijk is om goed te kunnen presteren. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om in de auto te zitten en uitgebreid de tijd te hebben om te bellen.



Heb je nog tips voor andere consultants die momenteel thuiswerken?

Introduceer de werkplekplanner bij je werkgever. Op die manier kan je op een verantwoorde manier weer naar het kantoor toe komen. Zorg daarnaast voor structuur, plan ook ontspanning!



Wat vind jij de mooiste functionaliteit uit Profit 15?

Hiervoor kies ik natuurlijk een payroll functionaliteit, mijn favoriet is de nieuwe functionaliteit “Inzicht loonberekening”. Met deze functionaliteit krijg je nog meer inzicht hoe de berekening in de salarisverwerkingscockpit tot stand is gekomen. Ideaal om een complexe pensioenberekening uit te leggen of om te verklaren waar de TWK mutatie vandaan komt.



Ook benieuwd wat Simplex voor jou kan betekenen?

© 2024 Simplex Consultancy Algemene voorwaarden Privacy verklaring